27 Temmuz 2018 Cuma

GÜZERGAH: SİNOP-KASTAMONU-SAFRANBOLU-BARTIN-AMASRA-CİDE
MESAFE :820 KM
MOTOSİKLET :SUZUKİ İNAZUMA F

Aslında Sinoptan günübirlik Kastamonu gezisi diye çıkıp  Safranboluya, Karabüğe oradan Bartın ve Amasraya geçip dönüşüde Karadeniz kıyısından Cide, Abana, İnebolu, Ayancık, Türkeli üzerinden yaptığım ve Sinopa geri döndüğüm 2 günlük gezi halini aldı.
 Aslında bu haritayı gezimin sonunda oluşturdum, dediğim gibi gezim sadece sabah Kastamonuya gidip akşama geri dönmekti. Bi aklımda Kastamonuda 1 gece kalıp 2 gün iyice gezmek, veya Kastamonuyu akşama kadar bitirirsem ordan Kırıkkaleye halamın yanına gidip geceyi orda geçirmek, ertesi gün geri Sinopa dönmekti. Zaten Kastamonu-Kırıkkale arası 200 km falandı. Ama işte anlık karar veren biri olduğum için son anda gel Levent o taraflarıda gez hallet dedim içimden. Ama 2 gün yetmedi, keşke 3-4 günüm olsaydı dedim gezimin sonunda. Özellikle Amasra kısmında.

Rotadan da görüleceği üzere Sabah 08:00 civarında  Sinoptan çıktım, önce Taşköprü, Hanönü ve Kastamonuya ulaştım. Oradan akşam üzeri Safranboluya geçtim ve Karabüğüde gezerek fotoğrafladım. Geceyi Safranboluda geçirip ertesi gün Bartına ve Amasraya geçtim. Amasradan karadeniz kıyısından devam ederek gece 22:30 civarları Sinopa geri döndüm. Yol üzerinde bir çok mola verdim, gezdim ve fotoğraflar çektim. Özellikle şehir ve manzara fotoğrafları için www.fotograflarlaturkiye.com web adresimi ziyaret edip buradaki şehirlerin bir çok fotoğrafını ilgili kategorilerde bulabilirsiniz, buraya çok kısıtlı olanları ekleyeceğim. Yüzlerce fotoğraf sadece fotoğraf bloğumda eklenmiş durumda.
Sinopun çıkışında Boyabat yol üzerinde tünele girmeden ilk fotoğraf çekimi :) Levhadanda görüleceği üzere rakım yüksek epey bi yokuş çıkmışım deniz kenarından..

Taşköprüye geldiğimde kahvaltı zamanı dedim ve hemde biraz Taşköprüde oyalanayım gezeyim fotoğraflayım istedim. Yukarda ilk fotoğraftaki amcanın dükkanından 2-3 poğaça aldım. Sağolsun amca çok ilgilendi benimle, buraları çekebilirsin diye yer gösterdi, hatta kendi fotoğrafını dükkanı çekmemi istedi. Gel limonata falan söyleyim dinlen dedi. Tek başına gezdiğin zaman yeni insanlar tanımak çok hoş oluyor, merak ediyorlar nereden geliyor nereye gidiyor seninle iletişime geçmeye çalışıyorlar. Birazcık sohbet ettikten sonra karşıda meydanda çay bahçesi var oraya geçtim çay ve poğaça ile kahvaltıyı geçiştirmiş oldum.
Ve öğlen saatlerinde Kastamonuya geldim. Bu levhanın altında ikinci fotoğraf çekinişim. 2016 yılında Samsun-İstanbul-Konya turu yaparkende önceki motosikletimle Kastamonudan geçmiş ve fotoğraf çekinmiştim ama Kastamonu merkeze giremedim transit geçmiştim. Yine bu blogda o gezide var.
Kastamonu meydana geldim motoru park ettim ve yürüyerek şehri keşfe başladım. Önceki akşam Kastamonuda gezilecek yerler hakkında internette şöyle bir araştırma yaptım gidilecek yerleri belirleyip googleda işaretledim. Planlı gezdiğim zaman genelde böyle yaparım telefonda işaretli yerlere giderek elimle koymuş gibi bulurum. Amasra için aynı şeyi söyleyemeceğim o zaten plansızdı sadece Kastamonu belirlemiştim Google haritalarda.
Meydandan yukarı doğru çıktım ve gördüğünüz fotoğraf Saat Kulesinin olduğu yer. Arkada Kastamonu manzarası ve Kale. Çıkıp manzara eşliğinde bi çay içebilirsiniz. Yalnız yukarı kadar vasıta çıkmıyor belli bir yerden sonra merdivenlerle çıkmanız lazım, birazcık yorucu olabilir.
Daha sonra haritada işaretlediğim yerleri gezmeye başladım. zaten hepsi birbirine yakındı yürüyerek gezdim çoğunlukla. Sadece kaleye çıkarken motosikleti kullandım. Yukardaki ilk fotoğraf hemen merkezdeki tarihi Nasrullah Camii.Epeyce bi kalabalık, görülmeye değer. Biraz yürüdükten sonra yukarda yol üzerinde etnografya müzesini gezdim, yine antik kent müzesini gezdim ve en alt fotoğrafta Kastamonu kalesinden bir görünüm. Bu seferde kaleden saat kulesine doğru bi kuşbakışı bakılıyor. Kalenin hemen yanıbaşında Şeyh Şabanı Veli türbesi var orayıda ziyaret ettikten sonra saat 16:00 olmuştu ve ben son kararımı verip Safranboluya geçmek için yola çıktım. Çıkmadan hemen önce internetten yer baktım, müsait kalacak yerler var hemde uygundu.
Safranboluya giderken yol üzerinde araç ilçesinden geçtim bi kaç fotoğrafta burada aldım web sitesi için.

Safranboluya gelir gelmez önce ayarladığım pansiyona gittim yerleştim. Aslında bi bağ evi ama sahibi pansiyona çevirmiş. Merkeze 3-4 km uzaklıkta. Fiyat olarak uygun 40 tl ama aileler için bence çokta uygun bi yer değil. biraz daha fazla verip daha nezih ve merkeze yakın yerlerde kalınabilir. Sonuçta ben tek idim ve çadırda bile kalan biri olduğum için çok konfor aramadım açıkçası. banyosu wc is var , yatağı var tamamdı. Gece 11 de yattım sabah 8 de kalkıp gittim yani pekte bi işim olmadı. Neyse bu arada pansiyona yerleştikten sonra Karabük merkeze geçtim hemen biraz dolaşıp orayı fotoğrafladım ama merkezde açıkçası bişey yok. Küçük bi çarşısı var ne varsa Safranboluda var yine. Ve ben Safranboluya defalarca gelmeme rağmen halen o küçük otantik çarşısında gezmeye bayılıyorum. Bi lokantada hemen çarşı girişinde karnımı doyurdum çarşısını gezip alt fotoğrafta gördüğünüz yere cam terasa gittim. Daha önce geldiğimde bulamamıştım burayı :) Gidilmesi gereken yerlerden bi tanesi. Aşağısı vadi kanyon gayet güzel, ben karanlıkta gittim çok kanyon göremedim ama cafesi var oturup dinlenebilirsiniz yemek veya çay bulunuyor.
İşte gece 11 gibi gelip kaldığım pansiyon yada bağ evi diyelim. Neredekal.com dan buldum arayıp geldim benden başka kalan yoktu o gece zaten. Zaten buraya çokta gelenin olacağını sanmam.
Pansiyondan çıktıktan sonra sabah tost ve çayla kahvaltımı yaptım. Orada yine bi kişiyle tanıştım, minibüsçü imiş. Onunda motosikletlere merakı var sordu nerden nereye falan muhabbet açıldı yine :) Zaten gören mutlaka soruyor, tanışıp muhabbet edebiliyosun yeterki sen iste karşıdakiyle konuşmayı. Onada burdan selam olsun. Pansiyoncu abide aslında muhabbet biri idi ama benim zamanım yoktu eşyalarımı bırakıp yerleştim ve çıktım gece geç gelip sabah erken ayrılınca bidaha göremedim. Kahvaltıdan sonra Amasraya doğru yola çıktım saatim sabah 09:00 ı gösteriyordu.

Amasraya giderken yolda bi kaç kare alayım istedim. Bu yol harika ağaçlarla dolu. Safranbolu-Zonguldak arasıda tam bi motosiklet yolu daha önceki gezimde belirtmiştim burasıda çok iyi. Ama Amasra Sinop arası kıyıdan çekilecek gibi değil :) Çok yorucu.
Ve Amasraya doğru devam ederken yolda 2 motosikletli gördüm yolun sağında durmuşlardı. Yanlarında durdum, nerden nereye falan derken tanıştık muhabbet ettik. Fotoğrafı çeken Naim diğeri Furkan. İkiside Karabük Ünv de öğrenci. Amasraya gezmeye gidiyorlar. İyi oldu hem tanıştım hem Amasraya kadar 3 motosiklet devam ettik. Dedimya aslında tek gezmenin en iyi taraflarından biride bu yeni kişilerle tanışıyorsun muhabbet ediyorsun. Belki 2-3 gün kalsam çok daha iyi dostluklarım olacaktı ama Amasraya kadar sürebildik sadece, Naimle Facebookta arkadaşız şu anda :) Gelirse Sinopa beklerim. Buradan ikisinede selam olsun eğer okurlarsa.
Bartına giriş yaptım. Hemen girişte yolun solunda bi motosikletçiye girdim bişey soracaktım. Ustam o kadar yardımcı olduki inanın hala böyle insanlar varmı dedirtti bana içimden. Motorla ilgili soru sordum ama bana gezilecek yerleri kalınacak yerleri anlattı. Zamanım olsa gezdirirdim dedi pazar falan olsaydı günlerden. Eğer yolunuz Bartına düşerse mutlaka buraya uğrayın. Hatta ayrılırken telefonunu verdi, eğer motorla ilgili veya başka bi sıkıntı olursa ararsın diye. Telefonum arızalandıktan sonra numarasını kurtaramadım. 1 hafta önce yeni bir telefon aldım, gitti öyle numarası. Ama bir daha gidersem mutlaka uğrayacağım sizde 5 dk uğrayın mutlaka çok güzel sohbet edersiniz. Eğer olurda okursa onada selam olsun buradan. Zaten Bartın eski motosiklet kulüp başkanıymış aynı zamanda ama çok aktif değil diyor burada kulüp işleri. Kendisinden Allah razı olsun.
 Ve Bartını çıktım orada çok oyalanmadım, şehir merkezini bi dolaşıp bi kaç fotoğraf alıp Amasraya geçtim. Çünkü dönüş için zaman yaklaşıyordu öğlen olmuştu ve ben geceye kalmadan Sinopa dönmek istiyordum. 380 km yolum vardı. Amasraya girmeden tepeden bi manzara fotoğrafı aldım sonra merkeze inip motoru bıraktım zaten küçük bir yer her tarafını yürüyerek keşfedebilirsiniz. Öğlen sıcağı iyice vurmuştu, birde günlerden cuma idi namazı merkezdeki sahile yakın camide kıldım. 13:30 gibi Amasrayı keşfe başladım. Aslında ilk gelişim değildi 2011 de asker dönüşü Amasraya uğramıştık ailecek yine bi kaç saat gezmiştim. Kaleyi, sahili gezdim, balıkçıda karnımı doyurdum. saat 15:00 civarları Amasradan ayrıldım. Ve O eğimli bükümlü virajlı karadeniz kıyı yoluna Cide, İnebolu, Abana yoluna girdim. Aslında ben en büyük hatayı 1 gece Amasrada kalmayarak yaptım ama zamanım yoktu yarın işe gidecektim.

Ve Cideye kadar hiç durmadan geldim. Amasra Cide arası yol manzaralarından 3 tane attım yukarıya. Yol aslında güzel ama çok yorucu. Hız yapamıyosunuz yeri geliyor 1. vitese düşüyosunuz ve 3 den yukarı çok zor çıkması. Cide şehir merkezine girdim.Aslında burayı çok gezmedim panoramik olarak motosiklet üstünde gezdim bi kaç fotoğraf alıp ayrıldım. Bana çok cazip bir yer gibi gelmedi. Sadece sahili var ve Kastamonuya en yakın sahil şehri. Ordan yüzmeye geliyorlar başkada bişey yok. Denizi olmasa çokta bişey kalmayacak.

Ve Cideden çıktım bu sefer ikinci durağım İnebolu oldu. İneboluda motoru park ettim. Elimi yüzümü yıkadım. Eh yol yorucu epey yorulmuştum aslında.  Yürüyerek şehir turu yaptım. Zamanda ikindiyi geçmişti ve muhtemelen karanlığa kalacaktım. İneboludada biraz fotoğraflar çekip çok fazla oyalanmadan ayrıldım. Bu çektiğim fotoğraların hepsi web sitem için baştada söylemiştim. İsteyen ayrıca siteme gidip bakabilir.
İneboludan çıktıktan sonra Abana ilçesinde yine motorla küçük bir tur atıp bi kaç fotoğraf çekip ayrıldım. oradan Çatalzeytin Türkeli üzerinden hiç durmadan Ayancığa kadar geldim. Yukarıdaki fotoğraf Ayancık sahil. Saatim 21:00 ı gösteriyordu karanlık çökmüştü. Sahilde çay bahçesine girip bi çay içtim dinlendim zaten 1 saatlik yolum kalmıştı. Yola çıktım ve 22:30 gibi Sinopa giriş yaptım. Bi çorbacıya giderek çorba içtim dinlenip hemen eve geçtim. 23:00 civarlarında 2 günlük yolculuğum sona ermişti. Bu sefer çok ayrıntılı yakıt tüketimi ölçümü yapmadım ama kullandığım uygulamaya yüklediğim verilere göre bu gezide ortalama 3.3/100 km bi yakıt tüketimi oldu. Buda benim için ideal sayılabilecek bir değerdi.
Burada bu gezim ve anlatımımda son buldu umarım beğenmişsinizdir. Birdahaki gezim nereye ne zaman bilmiyorum ama görüşmek ümidiyle....