11 Temmuz 2018 Çarşamba

GÜZERGAH : SİNOP-SAMSUN
MESAFE : 507 KM
MOTOSİKLET : SUZUKİ İNAZUMA F

2016 yılında Samsunda çalışırken bir nöbet çıkışı Sinopa motosiklet gezisi yapmıştım, aşağıda anılarımda var. Sadece 2 yıl sonra bu gezim tam tersinden oldu Sinopta çalışıyorum, nöbet çıkışıyım ve Samsuna motosiklet gezim oldu :)
     Evet 2 yıl sonra tersine bir motosiklet gezim başladı. Yine sabah 8 de nöbetten çıktım, hafta sonu Samsunda motosiklet festivali vardı ve 2 günlük festivale katılacaktım. Eve geçtim  üstümü değiştim, hazırlıklarımı 2 gün öceden yapmıştım sadece malzemelerimi almak kalmıştı.
Küçük bi çanta yaptım bi kaç parça eşya, yine her zamanki gibi çekme halatı ve lastik şişirici (yolda başıma gelebilecek olumsuzluklara karşı). Aslında çadırımı götürmeyi düşünüyodum ama zaten samsunda evimiz var gece gider orada yatarım, ayrıca arkadaşlarımla buluşacaktım ve onlar çadır getirecekti gündüz gerekirse orada dinlenirim diye düşünüp ağırlık etmek istemedim. Sabah apartman önünden yola çıkış ve sinopu çıkmadan depoyu fulleyerek km yi sıfırladım. dönüşte aynı yerde fulleyip motorun ne kadar yaktığımı ölçmek istedim.
Çıkışta bir tabela alayım istedim. Saat 11 civarları. Zaten evden çıkışım biraz gecikti. Samsun uzak mesafe olmadığı için çokta acele etmedim.

Sabah nöbetten çıkıp eve geldiğim için ve kahvaltı hazırlamakla uğraşmak istemediğim için yolda yaparım dedim. Gide gide yolun yarısını aldım Yakakentte sahilde kahvaltımı yaptım. Tost söyledim ama küçük kahvaltı tabağı şeklinde hazırlayıp getirmişler, hem kahvaltımı yaptım hemde yarım saat dinlenmiş oldum sonra yola devam.
Ve Samsun girişine geldiğimde yine her zamanki gibi giriş tabelası çektim. Yalnız burada 2 motorlu olduk :) Yakakentten çıkınca arkadan bi motosikletli yaklaştı, oda Kastamonudan geliyormuş festivale gidiyormuş. Seyir halinde bana sordu aynı yöne gidiyoruz beraber gidelim dedik. Kastamonudan Fazerli arkadaş Özgür selam olsun burdan onada eğer okursa tabi :) Girişte fotoğrafı o çekti. Aslında ikimiz olan vardı ama bulamadım yoksa o fotoyu koyacaktım.
   Festival alanını girişinden bi görüntü. Ben saat 13:00 civarları ulaştım ama henüz samsundaki arkadaşlarım gelmemişti. Bu arada ben Canikte eve geçtim bi kaç işim vardı hallettim 15:00 gibi festival alanına geri döndüm. Serdar ve Engin gelmişti. Enduro yarışları başladı onu izledik ve sonrasında saat 17:00 de önce kortej vardı Samsunum 1 gemisine kadar. Oradan gemi turu ayarlamış Kulüb ona binerek 1 saatde tur yaptık sonra motorlarla tekrar festival alanına döndük.

Kortejden kısa bi video. İlk 10 saniyesi yan ama idare edin artık :)

Samsunum 1 gemisi önüne motorları park ettik ve 1 saatlik tura katıldık. Tabi gemi bize özel değildi, normal halkta vardı. Biz extra ve kulübün ayarlaması ile ücretsiz bindik. Gemi gezisi sonrası motorlaru bıraktığımız yerden aldık ve tekrar festival alanına doğru kortej şeklinde hareket ettik.
Kortej başlamadan hemen önce küçük bi kare. hazırlıkları yapıyoruz alana dönmek için.

En son Atakent sapağına kadar kortej şeklinde geldik sonra Serdar, Engin, İsa ve ben ayrıldık karnımız acıkmıştı :) Atakentte bulunan Çorbacım mekanına giderek sıcak yemekle geceye kadar karnımızı doyurduk, gece festival alanında ayrıca çorba ikramı oldu.
Gece 12 ye kadar festival alanında canlı müzik oyun havası ateş yakma şeklinde eğlenceler oldu. Ben 00:30 da alandan ayrıldım eve geçtim malum çadır getirmedim ve evde uyuyacaktım. Ertesi sabah yine alana döndüm.

Pazar günü sabah 10 gibi geri alana geldim. Ama çevre illerden gelenlerin geri yolculuğu olduğu için pazar fazla bi etkinlik olmadı. Öğleden sonra tamamen dağıldı fastival. En son saat 12:00 da İstanbuldan Gelen Asil Özbay ın 1 saatlik söyleşisi ve yol anıları oldu. Kendisi İstanbulda Üniversitede öğretim görevlisi, yazlarıda tek başına dünya turuna çıkan bi motosikletçi bayan. Sanırım bu yazki rotası İran idi. Onu seyredip alandan 14:00 civarlarında ayrıldık ve festivalin bitişine geldik.
Ve dönüş zamanı gelmişti. Ben samsunda 1 gece daha kaldım 9 temmuz pazartesi günü saat 15:00 da baba evinden ayrılış yaptım. Yine küçük sırt çantam ve ben :) Salı nöbetim vardı o yüzden izin 1 gün fazla idi bende.
Evet ve Sinopa girilmişti. Her zamanki gibi yine ölçümlerimize bakalım. Km yi sıfırlamıştım toplamda 507 km yol yaptım gidiş geliş ve şehir içi. Motor henüz 1000 km yi geçtiği için rodaj döneminde idi çok basmadım 90-100 ortalama ile gidip geldim. Toplamda 107 TL (Benzin=6.31 tl) benzin yaktı.  3.34/100 km yakıt tüketimi oldu,. Km de 21 kuruş.