SAMSUN-SİNOP

ROTA   :SAMSUN-SİNOP-SAMSUN
MESAFE : 406 KM
MOTOSİKLET :HONDA ACE 125

6 Ağustos günü 112 de nöbetiöi tuttum. Akşamdan çantaları falan hazırlamıştım zaten. Yanıma çadırımı uyku tulumunu pike çadır yatağı falan her şeyi hazır ettim motosikletimin arkasına bağladım. Bu tura 4 motosikletli arkadaş ve birde arabayla arabadada 3 kişi olmak üzere 7 kişi katılıyorduk.
Sadece 2 kişi nöbetten çıkıyordu. Diğerleri ile akşamdan haberleştik Atakumda Cafede Nefis önünde saat 10 da buluştuk. Orada toplandıktan sonra çay falan derken fazla gecikmemek amaçlı yola çıktık. Motosikletler içinde en düşük cc benimdi. Aslında büyük motor küçük motor gibi kaprislerim yoktur. Benim için önemli olan gezmek ve motosiklettir. Ama yolda onlar gazlayacağı için ben dedim önden yola çıkayım yavaştan giderim siz yetişirsiniz zaten. Ve ayrıldım yanlarından...
Benim motosikletimde çantalar akşamdan yüklü idi ama arabada olunca semaver mangal falan arabaya koyunca benim çantalarıda ona yükledim. Yolda bana kalabalık etmesin dedim :)
Bafranın girişine kadar geldim ama arkamdan ne gelen var ne yetişen. Dedim çok oyalandılar herhalde. Bende süratli gitmiyordum. Kaldıki zaten istesem bile ne kadar süratli gidebilirdim ki. Ortalama 80 le gidiyordum. Bafranın girişinde bir fotoğraf molası ve 5 dk dinlenme derken gelen giden yok devam ettim.
Derken Alaçam Yakakent geçtim. Yakakent çıkışında denizden doldurma sahil yolunda tekrar durdum. Bu yol son 3-4 yıl önce yapılmıştı. Sinop eskiden gelenler bilir. Buranın sol tarafından hemen içerden çamlıkların içinden gidilirdi sinopa ve sonrası berbattı. Yol eğimli virajlı yokuşlu inişli. Aslında motosiklet için güzel bir yol ama araçlar otobüsler için kötü. Eski yol açık olsa oradan giderdim aslında. Bu arada  hala arkadaşlardan gelen yoktu :) arabada olanlara telefon açayım dedim. Neredesiniz ? Alaçama 12 km kaldı. Yani kabaca aramda onlarla 30 km mesafe vardı. İyi dedim birazdan yetişirsiniz herhalde tekrar devam ettim ben...
Burası gerzenin girişi. İlk ben geldim maalesef yolda yetişemediler. 2 şer dk arayla hepsi geldi toplandık. Saat 12.30 olmuştu ama biz daha düzgün bir sabah kahvaltısı yapamadık. Buradan gerze merkezde sahilde kahvaltı yapacak sonra sinopa devam edecektik. zaten 35 km falan bi yolumuz kalmıştı.
Gerzede sahilde kahvaltı yapacağımız yere geldik. hemde dinlenmiş oluruz dedik. 1 saat oturduk açık büfe kahvaltı çay muhabbet oyalandık. Hafta sonları Açık büfe 20 tl kahvaltı bulunmaktadır merak edenler için bunuda belirteyim. Ama 20 tl ye değermi orasını tam bilemedim :)
Ve sinopa giriş. Camera ayarlarından dolayı sinop yazısı ters çıkmış. Onu ayarlayamamıştım daha sonra halledebildim maalesef. Neyse küçük bir ayrıntı. Aslında bu tabelada değilde sinopun daha girişinde Karadenizin incisi sinopa hoşgeldiniz yazılı büyük bir tabela vardı orada çekinecektim kaldırmışlar. Sanırım duble yol çalışmalarından dolayı. Sırf bu kareyi alabilmek için buraya tekrar döndüm foto çekindim sinop merkeze indim..
 Ve karakuma geldik çadırlarımızı kurduk. 4 kişilik büyük bir çadır ve 2 şer kişilik iki küçük çadırımız vardı. Aslında benim tercihim çadırları aklimanda kurmaktı ama denize girme amaçlı çoğunluk karakumda kuralım deyince buraya geldik mecburen :) Çadırları kurup işler biter bitmez herkes denize gitti. bende sinopu özledimden dolayı hemen kendimi çarşıya attım. Sinopun yeri bende başkadır. 2003-2008 yılları arasında Sinop devlet hastanesinde 5 sene çalıştım. 3 ev değiştirdim. Merkezinde, cafelerinde sokaklarında hep anılarım, geçmişim vardır. Aynı yerlerden geçtiğim zaman dün gibi hatırlarım her şeyi. üstüne 10 yıldan fazla zaman geçmiş olmasına rağmen.  Çarşı gezim  bittikten sonra akşam mangal için malzemeleri aldım tekrardan kamp alanına geçtim. Onlarda denizden çıkmaya başladılar. Mangal semaver derken akşam yemeğini yiyip karnımızı doyurduk. karanlıktan sonra tekrar hep beraber çarşıya indik. Zaten mesafe 3 km falan. Dolaştık cafelerde oturduk. Hemen herkesin bi arkadaşı vardı sinopta oturan onlarla görüştük. Sinopta hayat gece1-2 ye kadar yoğundur kalabılıktır özellikle yazları. Gece 2 ye doğru gelirken kamp alanına döndük ve sabaha karşı 4 gibi uyuduk..
Ertesi gün sabah 9 gibi uyandık. sabah kahvaltımızı yaptık. gecenin verdiği yorgunluktan dolayı öğlen 12 gibi ufak kestirmelerde oldu tabi. daha sonra çadırlarımızı toplamaya başladık. Bu gece kalmayacaktık. Akşam üstü yola çıkacak samsuna dönecektik. Saat 3 gibi bütün hazırlıklar bitti toparlandık.
Ben tekrar merkeze geçtim biraz daha turlayım dedim. Kaldığım evlerin önünden geçtim eskiyi hatırladım. Yukarda görmüş oldunuz fotoğraf Kuzey Yıldızından çekilmiştir. Genelde sinop bu manzara ile anılır. Fark etti iseniz dönüş yolunda çantalarım motorda yüklü. Bu sefer arabaya vermedim akşam direk eve geçerim bide onu almakla uğraşmayayım diye.
Aklimana geçtim. Yukardaki fotoğrafta karşı alan Akliman piknik ve kamp alanıdır. Bu yolun devamı Hamsilos koyuna gider. Sinopa gideceklere tavsiyem ; Aklimanda kamp ve piknik yapmaları, Hamsilos koyunu görmeleri, Karakumda denize girmeleri, Kuzey yıldızından sinopu seyretmeleri mümkünse gecede gidip orada seyir cafede oturmaları, Öz Diyarbakır sofrasından yemek yemeleri, tarihi cezaevini gezmeleri, yalı kahvesinde simit çay keyfi yapmalarıdır. Akliman dönüşü tekrar merkeze indim Diyarbakır sofrasında Karnımı doyurup saat 5 gibi yola çıkmaya karar verdim. Dönüşü yine geliş gibi arkadaşlarla aynı anda yapmadım. Onlar hala denizde idi ve benim suyla pek aram yoktu.
 Dönüş yolunda Gerzeyi geçmiştim. Yolda özellikle durup şu nefis manzarayı görüntülemek istedim. Solda masmavi deniz sağda yemyeşil ormanlar ve arasında yol almak. Gerçekten şahane ve keyif verici.
Yakakente kadar geldim. Saatler 6 yı geçmişti. Yakakent sahilide güzel ve cıvıl cıvıldır tabi sinop kadar olmasada. Hem dinlenme amaçlı hemde bi dolaşıp çıkayım diyerek sahilde bir tur attım. 20 dk lık oyalanışım sonucu 6.30 gibi tekrar yakakentten samsuna doğru yola koyuldum.
Saatim 19.30 u gösterirken henüz hava kararmadan Samsun tabelasına geldim. Tabi bu tabeladan sonra yine 30 km lik bir yolum vardı. Eve girmem hafif karanlığı buldu.Sinopa giderken fullediğim  depoyu samsuna dönüşte tekrar fulledim ve inanılmaz az yakıt gördüm. 403 km ye 7.87  litre benzin kullanmıştım. Tüketimim 1.9lt/100 km oldu. Km 'de 8 krş (1 litre=4.32 tl) yakıt harcamıştı. Şu ana kadar kullandığım en düşük sarfiyatlı motosikletti. 403 km lik 2 günlük bu gezi gerçekten değerdi ve yaz bitmeden bir tane daha yapmalıydım... Sonraki gezi yazımda görüşmek üzere....